Un racó ple de colors!

Un racó ple de colors!

dilluns, 24 de novembre del 2014

Dibuixos infantils i les seves etapes




Hola a tots i totes!
Avui parlarem sobre les diferents etapes dels dibuixos dels nostres petits artistes! Com ja sabem, el dibuix va evolucionant segons l'infant creix i comença a desenvolupar-se. Avui veurem quines etapes són (fins als 9 anys) i els seus dibuixos corresponents. Comencem!


Etapa del gargot (de 2 o menys als 4 anys)

En aquesta etapa no hi ha una motivació per a representar objectes o persones, sinó simplement una motivació cap al moviment. Viktor Lowenfeld en aquesta etapa parla de tres tipus diferents de gargots:

Etapa del gargot desordenat: El nen comença a gargotejar al voltant dels 18 mesos. Aquests primers dibuixos no tenen sentit ni representen res, i són desordenats, perquè el nen encara no té control sobre els seus moviments. Quan dibuixa, el nen fa moviments bruscs, i al dibuixar mou tot el braç. És comú que el nen ni tan sols atengui quan dibuixa. En aquest moment, el nen encara no mostra cap interès pel color.


Etapa del gargot controlat: En aquesta sub-etapa, el nen aprèn a tenir més control de la seva mà al dibuixar, aconsegueix fer corbes i manté la seva coordinació viso - motora.

Etapa del gargot amb nom: Aquesta etapa el nen observa els gargots i els busca un significat: "això és una casa, aquest és un nen". Però aquesta explicació el nen no intenta dibuixar això i no hi ha concordança de color (per exemple, el que ha dibuixat amb un llapis vermell diu que és un arbre).



Etapa preesquemàtica (dels 4 als 7 anys)

El nen se sent tan atret cap al dibuix que pot arribar a concentrar-se en la tasca durant mitja hora. El nen comença a elaborar esquemes en els seus dibuixos. En aquest moment per primera vegada intenta reflectir alguna cosa. Allò en el que per primera vegada sent interès és en la figura humana, i la manera en el que el representa és en els anomenats "capgrossos", que moltes vegades són un cap de la qual sorgeixen dues cames llargues. La importància que li dóna al capdavant ve que el nen ho relaciona amb els principals sentits, amb l'alimentació i amb el reconeixement de la cara dels éssers estimats. Al principi els rostres i els dibuixos tenen pocs elements, i poc a poc els va augmentant de forma progressiva.




Etapa esquemàtica (dels 7 als 9 anys)

Els dibuixos representen el coneixement de l'objecte per al nen. Així i tot, alguns dibuixos s'assemblen més que altres a la realitat. Això dependrà de la seva experiència personal i com coneix o utilitza l'objecte que va a dibuixar. Tracta de representar l'objecte tal com és, inclosos els colors, el plasma de la mateixa manera que ho veu.














Font: http://comaprendreaaprendre.blogspot.com.es/2014/05/el-dibuix-infantil.html

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada